Veelgestelde vragen over schoonmaakstervoorbedrijven

Algemene vragen

 Financiële vragen

 Procedurele vragen

 Overige vragen

Schrijf u nu in voor een schoonmaakster!

Algemene vragen 

Vind ik gegarandeerd een schoonmaakster?

In de database van schoonmaakstervoorbedrijf.nl staat een groot aantal schoonmaaksters die bereid zijn bij uw bedrijf te komen werken. Op het moment dat u een aanvraag hebt ingediend, gaan wij direct op zoek naar een schoonmaakster die aan uw wensen voldoet. Het kan echter voorkomen dat er op het moment van uw aanvraag geen schoonmaakster beschikbaar is. Dit wordt dan maximaal na twee weken teruggekoppeld.

Wat als er geen klik is met de schoonmaakster?

Blijkt uit het kennismakingsgesprek dat de schoonmaakster toch niet is wat u had verwacht of is er gewoon geen klik, dan kunt u binnen een jaar kosteloos een nieuwe schoonmaakster aanvragen. U hoeft het bemiddelingsbedrag niet opnieuw betalen. 

Hebben jullie ook schoonmaaksters in de plaats waar mijn bedrijf gevestigd is?

Wij zijn actief in heel Nederland, dus ook in de vestigingsplaats van uw bedrijf. Wij koppelen ook altijd een lokale schoonmaakster aan uw organisatie. 

Kan de schoonmaakster ook een man zijn?

Ja, in ons bestand staan zowel mannelijke als vrouwelijke schoonma(a)k(st)ers ingeschreven. Overal waar wij 'schoonmaakster' schrijven kan ook schoonmaker gelezen worden. Mocht u specifieke voorkeuren hebben, dan kunt u dat uiteraard aan ons doorgeven. 

Schoonmaakstervoorbedrijven.nl als uitzendbureau, hoe werkt dat?

Als uitzendbureau maken wij gebruik van het principe 'payrolling'. Wanneer gebruik gemaakt wordt van payrolling geeft een bedrijf de verantwoordelijkheid voor zijn werkgeverschap uit handen. Het personeel komt dan in dienst van een salariëringsbedrijf. Als u ervoor kiest om gebruik te maken van ons als uitzendbureau dan is uw personeel bij ons in dienst en regelen wij dus ook de facturatie, het salaris en overige administratiewerkzaamheden. De betaling gaat in dat geval via automatische incasso. Als u ons in wilt zetten als uitzendbureau dan dient u dus toestemming te geven voor automatische incasso.  

Wat zijn de voordelen van payrolling voor mijn bedrijf?

Wanneer u gebruik maakt van payrolling profiteert u van vele voordelen:

  • U kunt uw personeel flexibel inzetten;
  • Bij ziekte geen doorbetaling van salaris;
  • Geen administratieve lasten;
  • U heeft geen kosten voor loonadministratie;
  • De uurtarieven van uw personeel zijn laag en blijven gelijk;
  • Betaling per gewerkt uur;
  • En een snelle afhandeling van formaliteiten;
  • U ontvangt één overzichtelijk en gespecificeerd factuur;
  • Volledige kostenkennis vooraf.

Wat zijn de voordelen van payrolling voor de werknemer?

  • Er is een pensioenregeling;
  • ANW-hiaat verzekering;
  • WIA aanvullingsverzekering;
  • Collectieve zorgverzekering;
  • Vitaliteitsregeling;
  • Online salarisstroken;
  • Loondoorbetaling bij arbeidsongeschiktheid;
  • Vakantiedagen.

Wanneer werkt de schoonmaakster? Overdag of 's avonds?

De tijden waarop de schoonmaakster werkt, zijn geheel door u te bepalen. Als u het fijn vindt dat de schoonmaakster overdag werkt, dan kunt u dit aangeven als eis. Maar ook wanneer het beter uit komt als de schoonmaakster 's avonds werkt, is dit mogelijk. Ook dit geeft u als eis aan bij de aanvraag.

Financiële vragen 

Wat is er inbegrepen bij het uurtarief?

Wanneer u uzelf inschrijft op www.schoonmaakstervoorbedrijven.nl betaalt u in eerste instantie niets. Alleen wanneer u ervoor kiest om een schoonmaakster in te lenen vragen wij u eenmalig inschrijvingsgeld te betalen. Na het indienen van een aanvraag gaan wij voor u op zoek naar een schoonmaakster. Wanneer wij een geschikte schoonmaakster voor u hebben gevonden, kunt u kiezen voor één van de volgende twee opties:

  • U neemt de schoonmaakster zelf in dienst;
  • Wij fungeren als uitzendbureau en regelen alles voor u.

U neemt de schoonmaakster zelf in dienst:
Wanneer u ervoor kiest om de schoonmaakster zelf in dienst te nemen dan dient u nadat u de gegevens van de schoonmaakster hebt ontvangen alles zelf te regelen. U regelt zelf de afhandeling van het loon en de administratieve werkzaamheden. U dient in dat geval de schoonmaakster minimaal een loon van € 10,- bruto per uur te betalen. Daarnaast vragen wij een bemiddelingsfee van € 190,- ex. btw. Kiest u ervoor om de schoonmaakster zelf in dienst te nemen, dan betaalt u naast de bemiddelingsfee geen inschrijvingsgeld.

Wij fungeren als uitzendbureau en regelen alles voor u:
Wanneer u ervoor kiest om ons als uitzendbureau te laten fungeren, regelen wij alles voor u. Wij leveren u de schoonmaakster, zorgen voor de afhandeling van het loon en verrichten alle administratieve werkzaamheden (via een payroll-bedrijf). Het tarief dat u ons betaalt, bedraagt € 19,85 per uur (excl. btw). Bij deze optie hoeft u geen bemiddelingsfee te betalen, wel betaalt u ons eenmalig inschrijvingsgeld.

De gewerkte uren door de hulp dienen per automatische incasso aan ons betaald te worden. Wij zorgen er dan voor dat de hulp zijn of haar loon ontvangt.   

Wat betaal ik in totaal voor de schoonmaakster?

Wanneer u uzelf inschrijft op www.schoonmaakstervoorbedrijven.nl betaalt u in eerste instantie niets. Alleen wanneer u ervoor kiest om een schoonmaakster in te lenen vragen wij u eenmalig inschrijvingsgeld te betalen. Na het indienen van een aanvraag gaan wij voor u op zoek naar een schoonmaakster. Vinden wij een schoonmaakster die aan de door u opgegeven wensen voldoet? Dan ontvangt u de gegevens van deze schoonmaakster. Naast deze gegevens ontvangt u van ons een factuur voor het bemiddelingsbedrag (als u de schoonmaakster zelf in dienst neemt). Vinden wij niemand, dan betaalt u vanzelfsprekend niets. Naast het bemiddelingsgeld betaalt u de schoonmaakster een uurloon.

Wanneer u de schoonmaakster zelf in dienst neemt, dient u er ook zelf voor te zorgen dat de schoonmaakster zijn/haar loon ontvangt. Kiest u ervoor om de schoonmaakster 'in te lenen' dan zal het loon van de schoonmaakster via automatische incasso aan ons betaald worden.  

Procedurele vragen

Is er controle op de schoonmaakster?

Wij treden voor u op als bemiddelingsbureau en sturen u alleen de gegevens van een hulp die aan de door u opgegeven wensen voldoet. Om aan deze belofte te kunnen voldoen, vullen al onze schoonmaaksters een inschrijfformulier in. Dit eerste controlemoment dient tevens als voorbereiding op het tweede controlemoment. Op het moment dat u een aanvraag hebt ingediend, zoeken wij direct in onze database naar een schoonmaakster die matcht met uw wensen.
Als derde controlemoment hebt u zelf een kennismakingsgesprek met de schoonmaakster. U kunt nagaan of er een klik is met de schoonmaakster en u kunt nog eventuele vragen stellen.
Alle onze schoonmaaksters zijn minimaal zestien jaar oud. 

Neemt de schoonmaakster eigen schoonmaakmiddelen mee?

Nee, u dient zelf zorg te dragen voor veilige schoonmaakmiddelen.

Is de schoonmaakster aansprakelijk voor schade tijdens het werk?

Onder schade kan zowel schade bedoeld worden die de schoonmaakster heeft opgelopen als schade die de schoonmaakster heeft veroorzaakt. 
Als opdrachtgever heeft u in de eerste plaats de plicht voor een veilige werkomgeving te zorgen. Hieronder vallen bijvoorbeeld veilige schoonmaakmiddelen, schoonmaakhandschoenen, een huishoudtrapje, enzovoort. Loopt de schoonmaakster ondanks deze maatregelen schade op, dan valt dit onder uw aansprakelijkheidsverzekering. Schade aan het interieur en exterieur van uw bedrijf, veroorzaakt door de schoonmaakster, valt onder uw aansprakelijkheid. U kunt nooit een vergoeding van de schoonmaakster eisen.

Waar kan ik terecht met mijn klacht?

Indien u een klacht heeft, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. In eerste instantie nemen onze medewerkers uw klacht in behandeling. Zij zullen proberen een zo goed mogelijke oplossing voor uw probleem te vinden. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht, dan kunt u ons klachtenformulier invullen. Uw klacht wordt dan nogmaals in behandeling genomen door de directie.

Hoe moeten de uren doorgegeven worden?

De schoonmaaksters dienen de gewerkte uren bij ons door te geven. U, als bedrijf, kunt de uren dan bij ons controleren. Wanneer u een fout vindt in de doorgegeven uren dan dient u dat binnen vijf werkdagen bij ons door te geven. Geen fouten? Dan hoeft u niets te doen.

U kunt u inschrijven via ons inschrijfformulier. Wij gaan dan zo snel mogelijk voor u op zoek naar een geschikte schoonmaakster.

 
Language English